nineteen/c

måndagsångest delux efter roligaste helgen på länge, ska man kicka igång 2017 ska man ju göra det ordentligt. fredagkvällen var så bra, började hos ebba, rockade på grace & avslutades med kaffe hos ebba igen. vi dansade till håkan & hade the time of our lives. träffade massor av roligt folk & tappade bort alla de jag inte skulle tappa bort - sorry. vad ska jag göra när ebba är i italien? vem ska jag då dricka kaffe hos klockan 4 på morgonen som sedan erbjuder en, relativt obekväm, soffa & katt? (fick alltså inte plats i sängen pga loja människor som tydligen behövde hela hinthint) stannar hemma i två månader tills hon kommer hem igen. 
 
efter festligheterna i fredags satte jag mig på ett tåg & rullade ner till höllviken - för min favoritskåning fyllde 19! så tillsammans med mina andra två favoritskåningar begav vi oss till ett hus i skogen & firade henne. återigen blev det kaffemys vid 4 igen, lika mysigt som natten innan. tanken slog mig att åka ner till skåne för en fest känns inte konstigt på något sätt, var liksom inte en tanke på att det inte var värt det. hade det varit för två år sedan hade jag antagligen bangat - det hade liksom inte varit värt att åka 2,5h tåg för att vara där knappt ett dygn, men efter att ha iprincip pendlat (<3<3) ner till skåne under de senaste två åren är det ungefär lika jobbigt att åka till höllviken som till växjö. men vad gör man inte för familjen skyrup.