250117/c

 
de litterära skillnaderna mellan Harry P & Anne Frank är nu utredda & jag ser fram emot flera timmars hål i skolan - tur att jag bakade kakor igårkväll när jag egentligen skulle tänkt igenom mina argument för dagens seminarie. Att välja de två karaktärerna var inte det mest genomtänkta jag gjort i min skolkarriär men varför inte tänkte jag under seminariet & försökte hitta alla likheter som fanns, olikheterna var inte lika svåra. Men snart, snart behöver jag inte längre tänka på litteraturseminarer, GA eller matte, för snart är det juni. snart ska jag sluta tjata om studenten. 
 
idag väntar kaffe med mimmi & en massa massa plugg. Finns lite allt möjligt att välja på beroende på vad man är sugen på, skriva letter to the press i eng7, ledarskap & organisation, GA om marknadsföring, ett PM till GA, lite retorisktanalys plugg eller kanske analysera Kinas valutapolitik det är bara att välja. Ordning är lite orelevant - allt skulle varit klart för ett tagsedan. Imorgon väntas dock roligare aktiviteter, jag ska nämnligen motionera lilla Svantebus - har inte riktigt bestämt mig hur än, men på ett eller annat sätt ska han få röra lite på sig. Lilla ponnybus, Ebba brode redan nu ha abstinens haha.