Mitt 2016 /E

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? 
MASSOR. Vart ska man börja? Jag fyllde 18 och har hängt på krogen. Tog körkort, höll på att köra på en älg. Fick mitt första riktiga jobb, va på min första arbetsintervju. Jag åkte med Tim och Pontus till Norge utan mamma och pappa for the first time. För att inte prata om USA!! Herre. Livets resa. Toppade sedan allt med att åka till Malta som i sig var en first-time men allt annat under dem fem veckorna var nytt och mäktigt. Detta plus tusen saker till. 

 
Vilka länder/städer besökte du?
Förutom alla svenska orter och städer (som jag inte tänker räkna upp) så gjorde vi ju vår biltripp till Norge. USA, med stopp i New York och San Francisco. Sedan även Malta, där vi var lite överallt på vår lediga tid men bodde i Melliha (som är lite som ute på vischan). 
 
Vad var din största framgång 2016?
Oj. Cerfikatet och jobbgarantin på Malta kanske? Ja det måste jag nog säga. Speciellt jobbgarantin. Jag trodde aldrig på att jag skulle klara just den delen. I övrigt hela Malta i sig. Det gav mig så mycket mer förutom nya vänner och en utbildning rent allmänt. När det kommer till min personliga utveckling där nere. Det är också en av de bästa framgångarna med 2016. 
 
Bästa köp?
Flygbiljetterna till USA. Utan en enda tvekan. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj..Mathilda. Alla dagar i veckan. Skulle någon fråga mig när jag skrattade som mest under 2016, när jag var som gladast. Så skulle jag utan tvekan säga veckan i SF hos henne. Jag minns inte när jag skrattade så mycket som jag skrattade då. & jag har inte gjort det sen dess. 
 
Och ledsen?
Mathilda. Igen. Att ha en syster på andra sidan jorden är inte så glammigt. Har saknat henne varenda dag under 2016. Sen måste jag ju även va en sån party-pooper så jag lägger in Ali här. Kommer aldrig någonsin glömma samtalet när mamma ringde och väckte mig i Norge och sa att han inte blir bättre (</3).

 
Årets låtar?
Ett axplock:

 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Svår. Mycket svår. 2016 har varit ett fucking pain in the ass. Men jag tycker att det går verkligen från period till period. Jag har aldrig varit så lycklig som i USA, men samtidigt var våren otroligt jobbig med reuman och allt där till. Då var jag liksom inte på topp längre? Alllt krabb med Ali. Så både gladare och ledsnare - det bros på när. 
 
Favoritserie?
Teen Wolf!!! Och Orange is the new black.

Bästa filmen? 
Tittar ju sällan på film, men zootropolis!!! Definitivt

 
Bästa boken du läste i år? 
Läste ju som sjutton i Norge men den enda boken jag kan komma ihåg är Everything, som jag läste på flyget hem från USA. Så måste ju helt enkelt bli den.
 
Bästa matupplevelsen? 
Pinchos? Max Brenner? Massimo? Vet ej. Allt
 
Något du önskade dig och fick?
Resa. 

 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Vi firade mig hemma på kvällen, avslutades inne i stan med - ja oklart. Det vart trevligt, mysigt. Det var liksom verken mer eller mindre. Drack daiquri och rosa pantern. Still faves. 
 
Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017? 
Stabilitet på ett ostabilt sätt (tolkas hur man vill).
 
Vem saknade du?
Mathilda. Och delvis mig själv.
 
Nyårslöfte? 
Inga alls. Jag tror inte på dem. Behöver jag en förändring kan jag göra den i juni och behöver inget jäkla nyår till det? Nah. Eller så är jag bara bitter. Vem vet. Men jag tror verkligen inte på det. 

Högsta önskan just nu?
Jobbig. Jag kan inte riktigt svara på denna för det är så sinnessjukt mycket blandade känslor.
Men jag vill nog mest bara ta studenten nu. Min högsta önskan är att komma här ifrån. Jag vill planera in flytten liksom. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2017?
Jag skulle vilja ge mig själv en käftsmäll inför 2017. Sen: Våga. & tror på dig själv. Bli inte bekväm. Folk bryr sig. Släpp loss lite typ. Relax. Detta är verkligen allt jag väntat på, så ta hela världen med storm nu. Börja med allt det du vill göra. Var inte rädd och leta inte efter nån jävla trygghet. All trygghet du behöver finns i dig själv. Nöj dig inte och priotera dig själv, i alla lägen. Oavsett hur mycket det sårar någon annan så är du och det du vill alltid viktigast. Kom ihåg att njuta, ha kul och skriv. Så du kommer ihåg. Ungefär så.

 
#1 - - Josefin Nilsson:

Älskar det du skriver på sista frågan, så himla sant!
Hoppas att du får ett grymt 2017! :D