"Det är inte psykiskt hälsosamt.." /E

Efter skolan hängde Caisa & jag i stallet, hemma vid 8 ungefär. Det har varit kul. Skönt. Ryckte in och ledde häst en si så där 10 minuter. Gosat med katterna, snackat livet, planerat helgen. Planerat livet. Caisa köpte (tror vi hahah?? bokade i alla fall förhoppningsvis) biljetter till Ulrik Munther i slutet av September. Så redo. Ska fangirla som jag vet inte vad. Älskar Ulrik. Ni som ännu inte lyssnat på hans nya album "Allt jag ville säga" borde verkligen göra det. Albumet skär i hjärtat på mig, så fint är det. Så nu bokar vi in en resa uppåt i landet. Något att längta till. Peppa inför. Mamma fyllde i nått målsmansintyg till resan (så lojt att jag ens behöver det då jag fyllt 18 när vi åker??) i vinter ikväll också, imon ska den skannas in och mejlas. Sen är resan för min del, färdig. Färdigbokad och betald. Så redo. 
 
Har lite ideér för hur jag ska hålla mig sysselsatt nu i veckan. Och nästa vecka. Det ska nog gå. Livet känns okej. Ska rida lite hästar hit och dit nu i veckan. Ska snart berätta lite mer om en ny kompis jag skaffat mig nu i slutet på sommaren, som jag valt att inte nämna så mycket. Men nu, nu ska ni snart få veta. Nu ska snart släppa bomben!!! (omg ni hörde ironin va?? bara töntar som skriver så haha). 
 
För övrigt så vill jag ge en big shout out to Caisas musiksmak. Älskar. Jag älskar Caisas listor. Jag älskar. Älskar. 9/10 av låtarna som nyss gått + på min lista eller varmt i hörlurarna till skolan är från Caisas listor. Jag tror starkt på att musiken beskriver ditt humör, din sinnesstämning i livet just nu. Inte bara humör för dagen, men din inställning just nu. Hur du mår. Hur du kännner dig. Tror Caisa och jag känner oss lite likadant. Jag behöver något med balla trummor och bra gitarrer. Fina plock och riktiga röster. Röster med något att säga. Lugnt tempo, och något som får dig att tänka. Förstå. Känna. Något som beskriver allt i din kropp just nu. Lite så. Vad det än är.
 
& just nu då? Precis som jag skrev till Caisa idag - "det är inte psykiskt hälsosamt att bo i Moheda". Lite så känns det. Jag vill springa och fly här ifrån. Även om det bara innebär 2 km utanför till stallet. Pussa mular. Borsta manar. Precis som jag sa till mamma nu ikväll - det är där man samlar energin. Där samlar man kraften. Det ska jag göra imon. Längar redan. KRAM