9/9/17

 
För 366 dagar sedan satte vi oss på ett öresundståg som skulle ta oss till köpenhamn. Från Köpenhamn tog vi oss till Reykjavik, sen därifrån till Newark Airport. Två veckor maxad med allt. Igår var det ett helt årsedan vi satte oss på det där tåget, något jag tänkt på hela veckan men också gjort mitt yttersta för att förtränga. Idag sitter jag inte på ett flyg över atlanten, idag sitter jag i en orange soffa i vårt gemensamma boende mitt i skogen (så mycket skog det nu är i skåne). De där två veckorna i storstaden gav så mycket, på alla sätt & vis. Att få uppleva allt det där ihop med Ebba, hur bra va inte det? Klyschigt, men jag är oändigt tacksam att det var henne jag gjorde den resan med, för jag tror att vi kan ge varandra, & har gett varandra så mycket, innan & efter hela den resan. Att hon ens erbjöd mig att hänga med (since Ebba är den med the connections) är guldvärt. Idag kan jag inte ta cyklen ner till henne & katterna, det känns lite konstigt att inte plannera in våra frukostmöte eller spontant dra på studentfest. En dag är vi nog där igen, men just nu är vi på egna resor, & idag är vi lite sentimentala & saknar det som var. 
 
#1 - - Jenny Eriksson:

New York är en helt underbar stad. <3