200517/C

 
Så, ännu en fredag slut. Har helt ärligt slutat att se fredagar som en "helig/asnajs/vad-ni-nu-vill-kalla-det"-dag. Fredag är Fredag, precis som Onsdag är Onsdag. Skillnaden är minimal? Festat har vi gjort alla dagar i veckan det senaste året thanks to studentfesterna, jobbar man på helgen så är det ändå inte ledigt två dagar utan mer ledig när man har en lektion i skolan måndag/tisdag? Så vad hände egentligen med tacofredag??? Inte vet jag, är detta den bittra sanningen i jobblivet? Kan va så - men att dricka vin en måndag är inte helt fel det heller, förstår inte riktigt varför vi är så fixerade vid vilka dagar det är okej & vilka det inte är det. Nej, snart är vi i Spanien och där är det då ingen som bryr sig om vi beställer in sangria innan lunch en måndag (or well, jag kommer inte bry mig). 
 
Imorgon väntas jobb (kanske inte helt oväntat) & sedan tänkte jag tvinga ut hästen i skogen. Blev ingen runda idag som tänkt då hon var genomsvett när jag kom till stallet idag. Hur?? Mycket bra fråga, inte vet jag. Hon var superlugn inne i boxen när jag kom men det rann svett om henne. Så svampade av & gick ut och promenerade en sväng med henne istället. Lärde oss att gå på varsin sida av vägen vilket har varit relativt jobbigt tidigare (vill helst gå på en) & mötte en älg. Det var väl inte så farligt sa hon och traskade vidare. Tror hon tycker jag är helt okej vilket är skoj. Så ja, AW imorgon blir att skritta en runda i skogen & vem är jag att klaga? Livets liv ändå.