240627/c

Rummet fyllt av klänningar från bal & studenter, mössan ligger på bokhyllan & golvet fullt av ballonger & väskor. Nu är det klart på ritkigt, vi är klara med studenten. Hur fantastisk studentveckan var går inte att få ner i ord, det var tårar, skratt, sång & en sådan frihet. & ångest. & lättnad. Vet inte ens om jag vill gå in på det på riktigt, tänka efter eller känna efter, tror det är bättre att bara fortsätta frammåt. Imorgon rullar jag mot jobb i skåne, antagligen mina sista två veckor i skyrup som ungdomsledare. Hur konstigt är inte det då? Den 4e & sista, hur har jag kunnat spendera mina tre senaste sommrar och nästan år på denna plats & nu bara ska lämna det. Har alltid trott att jag i slutändan ändå kommer hamna i skyrup efter studenten, det har liksom varit allas tankar hela tiden, min tanke hela tiden. & nu kommer det inte att bli så. Jag ska packa ihop efter dessa två veckor och säga hejdå. Hur gör man det? Går det? Kanske mer ångest till det än att säga hejdå till skolan. Jag vet inte än, sådant vet man kanske inte förrän det är försent. Det jag vet är att det är nya äventyr som väntar som förhoppningsvis innehåller detsamma plus moms. Allt & lite till. Jag är excited, det kan jag inte förneka. Men det gör ont att säga hejdå.