080117/c

 
godmorgon från idet. det är nu då alltså 2017 & förra året i mitt liv var ungefär 2012. men nu har vi alltså hamnat ett par år frammåt. & året tvåtusensjutton är året då vi ska ta studenten, vara vilsna som fan efter det & ta ett par steg frammåt utan skolan & se vart vi hamnar. det är också året då jag ska skriva ett gymnasiearbete (för det gjorde jag då inte förra året) & lära mig spela gitarr igen. förhoppningar? ta mig igenom det. nyårslöfte? gå till optikern för nu börjar det bli jobbigt att se på riktigt. mycket svårre än så kan det väl inte va kan man tycka. har också bestämt att detta är året jag ska börja tänka själv, alltid påminna mig själv att tänka själv. inte bara göra lite som alla andra, kommer alltid på mig själv med att att göra som andra, tar något från alla & gör likadant själv - för de är ju så bra??? min tur att göra saker som andra tar efter. 
 
2016 går att disskutera fram & tillbaka. det var fantastiskt & det var så jävligt, precis som vilket annat år som helst. precis som 2017 kommer bli. & thank god for that. det blir bra - det löser sig.