a trip down the memory lane / c

varför är det så lätt att bli fast när man råkar snubbla över minnen från en tid tillbaka? råkar jag se en saknad bild så slutar det alltid med att jag går igenom delar av hårddisken och ifrågasätter hela mitt liv. hur hamnade jag där jag är nu? varför har jag inte det lika bra som jag hade det då? varför är det inte grönt ute? svaret är relativt enkelt: det var inte bättre då, jag är kvar på samma plats & det är vinter ute, en årstid jag oftast väljer att lämna kameran inne pågrund av flera orsaker. Men att då&då sitta med lite te, tända ljus & se tillbaka på de där glada, gröna dagarna är inte helt fel. 
sommar 2015 - fick rida runt på de fina hästarna på den fina banan. här sitter jag på Herkules, en mycket trevlig herre som jag tidigare samma år hittade med världens sår i ansiktet som han sedan fick åka direkt till vet med. men ett par månader senare var han fit for fight & jag fick äran att motionera honom ett tag. det var de dagarna då man för det mesta hängde med sköna kids, käkade god mat & därefter red lite hästar, helst i t-shirt runt sommarhagen eller på arenan - livet lekte helt enkelt. 
hösten 2015 - ja, här är det ändå höst, men vi är kvar i den delen där det är fin höst där världen fortfarande har färg & känns bra. vi hade ponnyridning i Öhr, frös ihjäl men drack glögg så vi klarade oss. fun fact - flaskan jag håller i blev aldrig öppnad, den står så fint kvar i min bokhylla. jag hade fortfarande sjukt långt hår & tandställning. sedan på en vecka var både håret & tandställningen borta, så kan det gå & jag har inte ångrat det en dag. 
oklart när men - ebbas katter var små & söta???? inte för att de inte är söta & gosiga nu, men här var de verkligen superdupersöta & superdupergosia. & vad är väl bättre än kattungar??? nej menar det. 
vår/isch sommar 2016 - fotade k-mads bal & sprang på Mimmi. här var det tydligen shorts värme ute, vi var glada för vi hade tagit oss levande genom tvåan & alla studenter var så fina i sina balklänningar. vi gled mest runt i coola brillor & behövde inte tänka mycket längre än nästa dag. När vi hamnar i denna tiden detta året är det vår tur att stå i balklänning & ha the time of our lives. redo? ja, såklart. 
#1 - - Ellen - tävlingsryttare:

Så härliga bilder!