090217/C

en sådan dag där man bara gjorde - & jag behövde inte ens fundera på hur vi skulle få hem båten, alltså en mycket bra dag på jobbet! 
 
Dagarna går fortare än jag hinner andas & att hänga med i tempot har jag gett upp för längesedan. Skriver alltid är jag inte hänger med, att allt bara springer & jag går efter, att jag inte vet vad jag vill eller vad jag gör. Men aldrig har jag varit så förvirrad som jag är nu. Påriktigt denna gången. Skolan förvirrar mig, jobbet förvirrar mig, studenten, sommaren, hösten, hästarna, mina kompisar. Allt är bara så jävla förvirrande & oklart. Jag vet inte längre vad jag vill, åt vilket håll jag vill eller ens borde gå åt. Istället blir jag sittandes & helt passiv. Gör inget åt det, tittar på medans allt blir värre. Det var tur att jag var i Eskilstuna i helgen - det gav mig ändå något hopp om att jag någon gång gjort något vettigt & att jag fortfarande kan göra det, ska bara hitta vägen tillbaka dit. & att hänga med alla där gav mig ändå en hint om vad det är jag vill, eller åtminstode har velat en gång i tiden. 
 
Från imorgon lunch fram till måndag morgon är min tid planerad för varje minut - & kanske är det bra. Behöver inte space för att andas eller tänka, även om det är precis vad jag behöver vill jag absolut inte ha det. Det är bättre att bara göra, bara få ett schema att följa, en lista som aldrig tar slut så man inte behöver tänka själv vad som ska stå på listan. Jag bara gör utan att tänka efter varför eller om jag ens vill. Det är skönt ibland - & även om det är lite så det känns inför helgen är det ändå roliga saker som står på listan. Jag ska jobba på båda mina jobb denna helgen - var ju en hel månad sedan sist så det ska bli skoj, jag ska gå på DUS årsmöte (vilket innebär dresscode kavaj & Teleborgslott - fancy) & sen avslutar vi helgen med bio. Så vem är jag att klaga egentligen. Klaga är dumt - det är ju bara att göra sakerna & gå vidare i livet. Hur svårt det än är. Nu ska jag bara börja leva som jag lär. ;)