170414/E

 
Svante har idag debuterat hinder i galopp. Han tyckte det var sååå kul och han var sååååååååå duktig. Jag tror jag behövde denna dagens ridpass mer än vad han gjorde. Ibland känns det lite som om man tuggar grus liksom, trampar vatten eller vad i sjutton man säger. Men idag kände jag verkligen att jag har faktiskt lärt honom något. Han kan ta galopp utefter skänkeln, han tar rätt galopp. Han är inte heeeelt dum i huvudet liksom, som han kan få en att känna ibland. Sista tiden har han gått mig på nerverna och jag har bara ridit övergångar i 3 veckor. Vilket har varit så otroligt tråkigt och omotiverande. Men idag fick jag lite motivation tillbaka. Det var kul. 
 
Inte nog med att jag fick motivation i stallet, igår åt jag och Mimmi middag hos världens bästa gammelfarmor (<3). Vi pratade jobb och livet efter studenten. Detta slutade med att jag faktiskt åkte hem och skickade iväg mitt CV till ytterliggigare företag. Inte nog med det så kom en liten barndomsdröm tillbaka om att få göra skillnad för den lilla människan oså - så sökte jag faktiskt in till två högskolor. Vilket gör mig osäker och nervös, men lite spännande. Jag lutar mig liksom på att jag alltid kan tacka nej. Detta slutade med att jag faktiskt fick en gnutta motivation till skolan och nu har skickat in en klar uppgift denna fredag. Ska klappa mig själv på axeln och glömma att det finns några fler att jobba på och ta det en annan dag i helgen. 
 
Istället, ska jag slänga mig i duschen, sminka mig och längta ihjäl mig till Mimmi och Nellie kommer hit ikväll. Vi ska fira Nellie och dansa tills jag inte kan stå upp. Typ. Kan nog bli en och en annan tequila alt öl på det också. Vi får se ;-) Kontentan av det hela: idag har varit en mycket bra dag hitils. Och jag tvivlar på att den blir sämre. Ska trots allt spendera kvällen/natten med två av mina favoritpersoner här i livet. Är dagen till ära lite extra tacksam över dem två. Glader och butter typ. Bra breskrivning. KRAM