1year./C

så, angående mitt ett årsinlägg som tydligen pubelicerades medans vi var i USA. blev lite glad när jag läste det igen, hade helt ärligt glömt bort det. men det var bra att läsa, speciellt i stunder som dessa, när livet faktiskt går lite trögt. även om jag kanske när jag skrev det där inlägget hade hoppats på att jag skulle känna någon skillnad hos mig själv nu - ett år senare så gör jag inte det. fast ändå så är det något som förändrats, något litet men ändå relativit betydelsefullt. jag kan inte känna att jag har gjort något som utvecklat mig enormt, jag har inte blivit en ny människa. men jag har tagit ett helt gäng med steg sedan den dagen. idag springer jag inte med barnen i nybörjargrupperna, idag är jag ridlärare för tre grupper istället. idag har jag inte samma drömmar och mål som jag hade då. och framför allt, då hade jag en evighet till livet efter skolan, idag är det mer på riktigt även om det är långt kvar. 
 
men som sagt, att läsa det - det gav mig ändå glädje över allt jag gjort sedan dess, & allt jag kommer ha gjort innan denna tiden nästa år. kanske är det bra att ta en paus mitt i stressen som alltid blir såhär precis i början av hösten, stressen av att sommaren är slut. jag tror det, för att det känns bra. om jag någon dag känner mig lite extra inspirerad så ska jag skriva ett liknande inlägg, kanske att det handlar om något helt annat men det ska pubeliceras om ett år. så jag själv ser vad som har hunnit hända. allt blir så mycket tydligare liksom. ja. nej, vi säger så till det är dags för detta igen nästa år, puss&kram. :-)