101016/c

tror jag börjar få skrivkramp igen. händer liksom ingenting i huvudet, står bara still. vill så mycket, så mycket mer än vad som händer. & vad händer? går i skolan, kommer hem, sover, går i skolan, kommer hem, jobbar. Händer liksom ingenting, allt är samesame & vardagen bara rullar på. saknar USA, saknar att se något nytt varje dag, att uppleva något annat, att få göra något annat. 142 har jag åkt så många gånger att jag kan den i sömnen (bokstavligen - sover alltid), vxo kan man utan & innan, moheda ska jag inte ens börja på. känner mig så jäkla klar, för jag kan det här nu & gjort ett tag. vill inte se samma saker igen, vill se nytt. 
 
nu är jag supergnällig, det är måndagmorgon & världens längsta historielektion står på schemat. förstår varför historian behövs men hade hellre gått på 10 musem & lärt mig det själv & sedan kunnat ställa frågor istället för att sitta här & se det på en powerpoint, inte riktigt samma sak. somsagt - idag är jag supergnällig & skyller det på allt annat än mig. har egentligen bara jävligt taskig attityd förtillfället. kanske kom med värdet. ska försöka rycka upp mig, håller er uppdaterade under tiden. ;-) kramis