041016/C

 mycket osamanhängande bild - men den är fin att titta på såhär på hösten. :-) 
 
nybakta kanelbullar & investeringar i oss själva. kvällen kortfattat. tror inte någon har missat att det är kanelbullensdag (?) så självklart bakade pappsi kanelbullar såhär till kvällsfika & vad är då bättre än varma bullar & mjölk??? inte mycket. & ett par bullar förmycket senare har ebba & jag investerat i oss själva vilket var dyrt som skjortan men förhoppningsvis värt det 10 gånger om. vad det är? det tror jag vi avslöjar på fredag om inte Ebba har andra planer. ;-) 
 
annars - matteprov imorgon & jag har missat ungefär hälften av de lektionerna & pluggat 0. vi vet väll alla hur detta kommer att gå. men tanken är att ta igen som tusen senare & hoppas på det bästa. hittar ingen som hellst motivation till att försöka förstå alls. vet inte varför, kanske för att siffrorna & bokstäverna inte gör någon som hellst logik i mitt huvud eller för att alla bara berättat hur svårt det är och jag intalar mig att jag inte kan. antagligen en blandning av båda men det löser sig nog. vilken tur att psykologiprovet väntas på torsdag så jag kanske kan förstå varför jag gör som jag gör & vilka försvarsmekanismer jag använder mig av för att undvika matte. skolan - jag älskar dig. & för att göra det hela ännu bättre tänker jag nu koka lite te & läsa en bok, engelsk såklart så jag kan sova med gott samvete, då har jag ju ändå pluggat lite? hahaha - tar jag mig igenom 3an levande är det ett under. only time will tell.