1 år /E

Använder ni appen Timehop? Om inte, kan jag varmt tipsa om den. Du simpelt kopplar ihop alla din konton, facebook, twitter, instagram, icloud-bilder. Så kan du se allt som hände för 1 år sedan, 2 år sedan, 5 år sedan. O.s.v. Jag älskar det. 
 
Nu är förvisso del inte dessa bilderna 1 år gamla (obvs - snö på den ena och på bete på den andra). Men igår dök det upp så fint som bilderna när jag provred Putte. Ett år sedan vi började plåga varandar helt enkelt. Och det fick väl mitt huvud att snurra lite. Puttskrutt. 
 
Det som Putte har lärt mig är nog min grund till det mesta, att vara hård men ödmjuk. Han är ju trots allt min första häst som jag lärde känna utanför ridskolan, och alla vet vi hur ridskolehästar är. Skulle jag spola tillbaka bandet och vetat hur Putte var egentligen hade jag nog inte vågat rida honom. Det var nog tur att jag inte visste att han skulle stegra med mig i skogen och vägra gå fram - för när jag väl börjat kunde jag fan inte ge mig. Inte en chans. Envis som man är. Men det jag vill mena är att han har grundat lite av min, personliga - hästhållning. 
 
Jag menar, tänk på vad man förändras. Lär sig. Utvecklas. Hela tiden. Både han och jag. 
 
Bild från helgen<3
 
Ali och jag tog vår första skritttur från ryggen idag. Där jag slapp gå bredvid haha. Vi skrittade i och för sig inte mycket längre än vad vi brukar gå, kanske bara 1 km längre - vild gissning. Men han ifrågasatte heeela tiden när vi skulle börja trava. Men nope, det får vänta. Vi ska skritta veckan ut, bara chilla. Börja jobba i skritten frammåt lördag. Men nu ska vi bra gå, raskt frammåt och låta spänningarna släppa. Så länge det går bra (vilket det gör än) så länger vi rundan lite till, och min tanke är att i helgen ska vi skritta hela "lila" rundan, som ligger på ca 5 km, skulle jag tro. Kanske till och med lite över 6. Ingen aning. 
 
Min ridabstinens tar dock över, jag får inte utlopp för energin, och blir därav rastlös hela tiden. Mest om kvällarna. Så ska rida Putte lite i veckan :-) Vi ska skutta lite på lördag och "hoppa" bommar på söndag på ridskolan, nästa gång höjer vi hinderna. Annars händer just nu ingenting fram till fredag, då ska Ia och jag rocka dansgolvet och fira att hon (finally) fyllt 18!(!!!). 
 
Annars, ber jag om ursäkt för att det varit så här hilma dålig uppdatering. Jag kan väl inte be om ursäkt för Caisas del, men för min. Helgen och dem senaste dagarna har nog varit dem jobbigaste på länge och kroppens tår-reserver är nog tömda så hälften vore nog. Humöret har varit i botten, lika så som datorns batteri. Men det ska bli ändring nu. KRAM