Ritzell /E

 
Tänkte försöka plugga. Men är det seriöst bara jag som inte klarar av det i sängen? Dör. Så imon ska jag, efter skolan, oavsett om det bilr själv eller med sällskap sätta mig någonstans, köpa mig varmchoklad - och plugga. För ska jag klara av 2an måste jag komma igen nu. Läkartider och biverkningarna tar kål på mig och jag känner mest bara stress just nu. Men det löser sig. Det gör det alltid. Lyckligtvis nog har jag en väldigt förstående mentor? Japp. Förståelse brukar vara en bristvara annars. 
 
Jaja, men ska komma ikapp. Komma igen. Det har blivit lite efter just nu som måste göras. 
 
Annars har jag suttit på min första rodeo-häst (de va rodeo för mig) idag. Ali har fått vila från träningarna, nästa gång får han nog följa med upp, men vill att vi kommer igång lite mer innan. Jaja, red en av ridskolans unghästar som hade benen åt alla håll och kanter, sprallig, mycket energi. Kan bli en mycket intressant häst då energin bara försvann när han slutade busa, så antingen ben åt alla håll eller knappt orka lyfta dem. Såattee. Kan bli riktigt kul och se om dem kan lära honom att använda energin rätt liksom? Aja. Har nog aldrig ridit så bra som idag, eller inte så mycket i alla fall. Kommer ha träningsvärk som heter duga imon lol. 
 
Som tur väl kan träningsvärken attackera mig bäst den vill. Pontus (inte pojkväns-pontus, har too many friends named pontus) fick medsmak för att rida och ville redan komma tillbaka efter jäkla mycket springande i söndags. Så han ska få motionera Ali åt mig imon igen haha, tyckte mest det är kul när någon annan tycker det är kul. Älskar that moment när någon fattar hur det går till i traven för första gången, Pontus fixade de galant och dem tog till och med en och annan galopp. Ali var superpigg och superglad, men fattade att Pontus var nybörjare, utnyttjade det lite, men inte för mycket ;-)
 
Jaja. Ska krypa ner bredvid Pontus (denna gången pojkväns-pontus). Får ändå ingenting gjort så kan likväl sova? Eller? KRAM