28.11.2015 /E

Hejhallå. Härlig morgon måste jag säga. Sov och Pontus vilket också innebär att jag steg upp innan 8 för att han skulle köra hem mig, då han ska jobba. Kommer hem, fyser ihjäl så kan inte somna om. Tar upp datorn, ligger här, chillar. Katterna kommer in och myser lite, Elsa sitter i fönstret och gnäller mer än vanligt. Hoppar sen ner och spyr på mina kläder. Fick springa och akut-slänga det i tvättmaskinen, är gnällig eftersom det ska regna hela dagen. Eller dugga hela dagen kanske man säger. Har inga planer för dagen, inget alls. Alma vill julpynta, and I couldn't care less. Jag älskar vintern, snön, kylan - i all ära. Men julen? Nopp. Den är inte riktigt min grej. 
 
Aja. Ska upp till Ali under dagen i alla fall. Lite när jag känner för det, behöver inte stressa direkt. Har ju inget annat att göra ändå? Men det går bra än så länge. Försöker bara introducera på ett enkelt sätt. Så han kan  få vänja sig vid att vara här, men vi rider ändå. Men mest bara för sakens skull. I torsdags var vi ute en sväng i skogen. Skrittade mest, men vi fick in endel trav och en kort galopp också. Igår red vi i paddocken, i typ 25 minuter, lite mer kanske?. Men som sagt, mest bara för sakens skull. 
 
Det jag tycker om mest med honom är nog att jag anser honom vara liten. En liten häst liksom. Ändå är han en stor d-ponny. Men han känns inte så liten att rida. Han känns så mycket mindre att stå bredvid än att sitta på. De gillar jag. Perfa. 
 
Aja. Nu tror jag att vi köpt det mesta, ska nog inte behöva gå till hööks nåmera innan jul är väl min tanke haha. Var inne och köpte longeringslinor igår, en hink och lindor (har alltid velat lära mig linda hahahah). Vi får hoppas de. KRAM